El CE Roda de Ter es va federar oficialment l'any 1940. Tot i això, a Roda de Ter el futbol amateur va començar molt a abans amb el nom de Unió Esportiva Rodenca.

La efemèride més important del Centre Esportiu Roda en tota la seva història és haver guanyat el títol de campió de la Copa Catalana, durant la temporada 1964-1965.

Sens dubte el trofeu més important que té el club a les seves vitrines. Per aquest motiu, el club va celebrar, en el decurs de la temporada 2004-2005, diversos actes per a recordar aquella data i fer-ho al costat dels jugadors que en aquell moment vàren ser-ne les protagonistes. Malauradament, d’aquell onze titular vàren faltar-hi tres jugadors.

Títol amb golejada davant el Carme d’Igualada

El Roda va guanyar aquella memorable final amb l’equip del Carme d’Igualada pel resultat de 5 a 1. El partit es va jugar a l’antic camp de la Unió Esportiva de Vic.

Jugadors de la Final, avui en dia

Aquella temporada, l’entrenador era el popular Joan Corominas, més conegut pel Nano Bassas. Una institució dintre del club que ha passat per a tots els càrrecs possibles. La resta de jugadors d’aquella final eren: Seuma, València, Torrents, Prat, Costa Arbat, Vila, Font, Alfaro, Escarrabill i Montañà. El massatgista era en Martí.

Aquest any 2006, el Roda ha complert els 65 anys d’història

Aquest any el Roda ha arribat el 65è aniversari del naixement del club.

L’any 1940, el CE Roda es va enregistrar a la Federació Catalana de futbol de manera oficial, tot i que hi ha constància que el futbol a Roda hi era molt abans amb un equip d’aficionats, quan el 1930 hi havía un equip que jugava als camps del Macià, Cooperativa i Bac.

Tres anys després, el 1933 es va formar la UE Rodenca, abans de la guerra. Aquell equip, que no estava federat, seria l’inici del que més tard passaria a anomenar-se CE Roda. Homes com Bou, Oliver, Rovira, Montmany, Garriga, Sanglas, Padron, Feixas, Riba, Dam i Puigdollers entre d’altres, formarien un dels primers equips.

UE RODENCA - (Any 1933)
D'esquerra a dreta - Bou, Oliver, Rovira, Montmany, Garriga, Sanglas, Padron, Feixas, Riba, Dam, Puigdollers i Calitus (massatgista)

UE RODENCA - (Any 1935)
Drets (d'esquerra a dreta) - Ricard López, Oliver, Feixas, Padron, Bou i Rovira
Asseguts (d'esquerra a dreta) - "Calitus", Riba, Garriga, Dam, Puigdollers, Badó (entrenador)

Més tard, a l’any 1940, ja es va formar la primera junta directiva del CE Roda encapçalada per Lluís Viñets, el seu primer president de l’entitat.

La primera Junta Directiva del CE Roda (1940-1946)

President: Lluís Viñets
Vice-president: Jaume Castells
Secretari: Ramon Codina
Tresorer: Miquel Costa
Vocals: Jaume Vila, Joan Parés, Andreu Puigdollers i Josep Montmany

Any 1991 - Cinquantenari del CE Roda i homenatge a Joan Corominas (Nano Bassas)

El 24 d’agost de 1991, el CE Roda va celebrar un dels actes commemoratius del cinquantè aniversari del club.

El primer equip del Roda va jugar un partit amistós amb el FC Barcelona "B" de Segona Divisió A. Abans de començar el partit, Joan Corominas (Nano Bassas), va ser homenatjat a peu de gespa tot rebent de mans del directiu blaugrana Tomàs Bonaventura, una placa commemorativa en la que hi havia gravada la imatge de l’estadi del Camp Nou. “El nano”, un barceloní de cap a peus, es va emocionar i no n’hi havia per menys, rebia el reconeixement dels seus amics i a més, ho feia el dia que visitava la seva població l’equip dels seus amors, el Barça.

Aquell dia també va rebre una insígnia de mans del president de la Fedebració Catalana de Futbol, Antoni Puyol, com a reconeixement dels més de 40 anys que ha dedicat al futbol, i concretament al Centre Esportiu Roda.